Menu Ekspres:

[Nota Ringkas T1: Bab 1, Bab 2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8, Bab 9, Bab 10, Bab 11] [Nota Ringkas T2: Bab 1, Bab 2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8][Nota Ekspres T3][Nota Ekspres T4: Bab 8, Bab 9, Bab 10], [Nota Ekspres T5][Pembentangan Pelajar-T4. Bab 1, Bab 2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8, Bab 9, Bab 10] [Pembentangan Pelajar-T5. Bab 1, Bab2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8, Bab 9] [Latihan T4: Set 1, Set 2, Set 3] [Latihan Topikal T5] [Analisis Soalan Popular Percubaan Sejarah SPM Negeri2 2016][Analisis Fokus 2016] [Jadual Waktu Peperiksaan SPM 2016] [Takwim Sekolah 2017] [Penjadualan Semula Tarikh Peperiksaan 2020]



Saturday 25 July 2009

Terima kasih Sejarah2u!!

Ketika sibuk penulis menyediakan bahan semasa sesi PUI pertama pada 16 Julai lepas, penulis dihampiri oleh seorang pendebat utama SMIAAG dalam pertandingan Debat Antarabangsa Musleh yang sangat penulis kenali. Memikirkan persoalan sejarah yang akan ditanya, tapi sebaliknya adalah ucapan,"Terima kasih sangat-sangat buat ustaz dan blog Sejarah2u". Penulis sedikit tergamam serta masih belum dapat menangkap maksud dan tujuan ungkapan itu ditujukan.

Lalu penulis bertanya, "kenapa perlu berterima kasih yer?". Beliau menyatakan penghargaan itu adalah kerana bahan-bahan yang penulis masukkan dalam weblog sejarah2u telah memberikan pasukan SMIAAG banyak input untuk dijadikan modal hujah, khususnya semasa perlawanan akhir menentang SMI al-Hidayah di bawah tajuk usul,'Pemansuhan PPSMI adalah Wajar'. Beliau juga menyatakan bahawa banyak bahan berkaitan PPSMI yang beliau baca dan cetak melalui sejarah2u dan dijadikan modal pasukan SMIAAG yang akhirnya telah mengungguli kejuaraan debat kategori bahasa Melayu.

Setelah diberitahu hal tersebut, penulis berasa begitu berbangga kerana dapat membantu pasukan SMIAAG meski secebis sumbangan yang tidak seberapa melalui weblog sejarah2u. Seingat penulis demi menyokong isu pemansuhan PPSMI, penulis telah memasukkan hampir 10 bahan berkaitan samada dalam bentuk petikan akhbar, forum perbincangan, lakaran kartun dan kata-kata tokoh.

Semoga Sejarah2u terus menyantuni ummat yang mencintai ilmu dan tradisi kegemilangan peradaban terdahulu dan peradaban yang akan datang dengan izin dari-Nya jua. InsyaAllah.

1 comment:

Khalilah Alhuda said...

betul ust..
sgt membantu..
first dapt tajuk,
terpacul perkataan "bukak blog ust isha.."
syukran ust!!