Menu Ekspres:

[Nota Ringkas T1: Bab 1, Bab 2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8, Bab 9, Bab 10, Bab 11] [Nota Ringkas T2: Bab 1, Bab 2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8][Nota Ekspres T3][Nota Ekspres T4: Bab 8, Bab 9, Bab 10], [Nota Ekspres T5][Pembentangan Pelajar-T4. Bab 1, Bab 2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8, Bab 9, Bab 10] [Pembentangan Pelajar-T5. Bab 1, Bab2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8, Bab 9] [Latihan T4: Set 1, Set 2, Set 3] [Latihan Topikal T5] [Analisis Soalan Popular Percubaan Sejarah SPM Negeri2 2016][Analisis Fokus 2016] [Jadual Waktu Peperiksaan SPM 2016] [Takwim Sekolah 2017] [Penjadualan Semula Tarikh Peperiksaan 2020]



Wednesday 7 October 2009

Haneyya: Kerana Al-Aqsa Umat Islam Sedunia Sanggup Berkorban.

Khamis, 08/10/2009 – Kerajaan Palestin yang dipimpin oleh Ismail Haneyya memberi amaran terhadap konspirasi Zionis terhadap bandar al-Quds yang dijajah. Perancangan jahat mereka berlangsung bagi menjejaskan Masjid al-Aqsa sehingga kawasannya dapat dibahagikan sebagaimana yang telah berlaku kepada halaman Masjid al-Ibrahimi sebelum ini.

Kerajaan Palestin itu juga menegaskan bahawa perancangan jahat itu tidak akan dapat dilaksanakan melainkan setelah kami terkorban. Masjid al-Aqsa adalah garisan penentu, kerananya seluruh umat Islam sanggup berkorban.

Kerajaan Palestin itu menambah semasa mesyuarat mingguan kabinetnya pada hari Isnin (10/6), bahawa segala kenyataan yang berbentuk kutukan dan herdikan sudah tidak lagi berguna berhadapan dengan tindakan-tindakan biadap Zionis.

Seluruh bandar al-Quds sedang berhadapan dengan bahaya. Tindakan yang berkesan perlu diambil segera bagi memberhentikan permusuhan dan pencerobohan. Antaranya ialah bahawa para pemimpim Arab dan Islam segera menyahut seruan Syeikh Dr Yusuf al-Qaradawi yang menuntut agar hari Jumaat akan datang dijadikan sebagai ‘hari kemarahan’ demi bandar al-Quds serta mengambil tanggungjawab bagi membebaskannya.

Seterusnya ia berkata: “Kami mengutuk sekeras-kerasnya tindakan pihak berkuasa Ramallah yang menghalang demonstrasi yang mengutuk apa yang berlaku di bandar al-Quds. Kami menganggap tindakan itu sebagai bersekongkol dengan pihak Zionis bagi menyembelih bandar al-Quds serta merupakan pencerobohan yang mengaibkan terhadap rakyat Palestin yang mahu menyampai dan menunjukkan perasaan mereka dengan bebas dalam isu nasional yang tidak dicemari oleh perselihan dalaman.”

Sumber : http://www.palestine-info.info/ar/

No comments: