Menu Ekspres:

[Nota Ringkas T1: Bab 1, Bab 2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8, Bab 9, Bab 10, Bab 11] [Nota Ringkas T2: Bab 1, Bab 2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8][Nota Ekspres T3][Nota Ekspres T4: Bab 8, Bab 9, Bab 10], [Nota Ekspres T5][Pembentangan Pelajar-T4. Bab 1, Bab 2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8, Bab 9, Bab 10] [Pembentangan Pelajar-T5. Bab 1, Bab2, Bab 3, Bab 4, Bab 5, Bab 6, Bab 7, Bab 8, Bab 9] [Latihan T4: Set 1, Set 2, Set 3] [Latihan Topikal T5] [Analisis Soalan Popular Percubaan Sejarah SPM Negeri2 2016][Analisis Fokus 2016] [Jadual Waktu Peperiksaan SPM 2016] [Takwim Sekolah 2017] [Penjadualan Semula Tarikh Peperiksaan 2020]



Wednesday 7 October 2009

Islam Itu Indah

"Begitu saya menyedari walaupun pelbagai nikmat dunia ini saya kuasai dan rasai namun kedamaian dalam hati ini langsung tidak ada.

"Hati saya tidak pernah senang dan tenang. Sentiasa ada sahaja yang tidak kena, resah gelisah tidak menentu dan masih tercari-cari makna hidup yang sebenar dan apakah arah matlamat hidup ini sebenarnya,"

"Hidup semewah mana pun tetapi jika tidak berpandu dan berasaskan kepada agama dan ajaran tuhan, semua itu tidak memberikan makna.

"Namun saya secara peribadi, mempercayai kewujudan dan menyerahkan diri kepada Allah yang telah memberikan kepada saya seribu satu ketenangan kerana Dia memberikan saya inspirasi, hidup seseorang manusia itu adalah kerana dan untuk-Nya yang bakal memberikan kehidupan yang lebih abadi dan sempurna di akhirat kelak,"

"Jika agama itu (Kristian) mempercayai Nabi Isa itu sebagai anak Tuhan, bererti Tuhan itu berkahwin bagi membolehkan 'isteri Tuhan' melahirkan anak, iaitu Nabi Isa.

"Tetapi mengapa di kalangan paderi-paderi itu sendiri menolak institusi perkahwinan dengan mengharamkan diri mereka untuk berkahwin. Jadi apa hinanya institusi itu sedangkan tuhan itu sendiri berkahwin?,"

"Ajaranya cukup cantik, begitu mencintai kedamaian dan kehidupan yang adil dan sama rata untuk dinikmati oleh setiap golongan di muka bumi.

"Warna kulit bukan tiket untuk berlakunya pemisahan dan diskriminasi terhadap bangsa serta ia sama sekali tidak sebagaimana yang sering diperkatakan terutama mengaitkan agama itu (Islam) dengan peperangan, keganasan dan pembunuhan.

"Saya tahu keputusan ini seperti membunuh diri saya sendiri kerana muzik rap itu sudah menjadi sebahagian besar dalam hidup saya selama ini.

"Saya tidak mampu melakukan perkara lain selain menghiburkan peminat menerusi lagu dan tarian rap ini.

"Tetapi sejak melakukan ibadat umrah di Mekah baru-baru ini, tanpa ragu lagi saya mengambil keputusan mendalami Islam bagi membolehkan saya beralih tugas yang lebih murni iaitu pendakwah,"

Tugas pendakwah yang tidak mustahil dengan menjadikan muzik irama rap sebagai strategi dan metod terhadap kumpulan sasaran beliau kelak.

## Rapper Loon (nama Islamnya ialah Amir Junaid Muhadith), merupakan anggota kumpulan muzik terkenal Bad Boy. Beliau juga adalah anak didik rapper terkenal dunia, Puff Daddy dan bernaung di bawah syarikat rakaman P. Diddy Bad Boy Records. ##

Sila klik di sini untuk membaca lebih lanjut...

No comments: